article
calendar icon
9 مرداد 1401

آموزش صفر تا صد طرای و ساخت هایلایت اینستاگرام

یعنی همیشه متنفر بودم از اینکه یه سوال رو چند بار برای فالوورام توضیح و جواب می‌دادم. دیگه آمارش از دستم در رفته که چند بار سنم را به درخواست فالوورهام گفتم😐. همیشه یه تعداد جدیدی بودند که از این اطلاعات سری من خبر نداشتند و از اونجایی که احترام به فالوور از واجباته مجبور بودم که باز هم سوال‌های تکراریشون رو جواب بدم.

ولی از طرفی می‌اومدم ابروشو درست کنم، می‌زدم چشمشم کور می‌کردم؛ چون همیشه اون فالوورهایی که پیگیر بودن و همه استوری‌های منو می‌دیدن شاکی می‌شدند که چرا هی استوری‌های تکراری میزاری؟ چرا  به سوال های تکراری جواب می‌دی؟ حقم داشتم ولی خوب چیکار می‌تونستم کنم؟☹

تا اینکه یه روز یکی از هم اتاقیام گفت که دل بندم انقدر حرص نخور برو اینستاگرامت رو آپدیت کن. هیچ وقت شوق اوم روزم را فراموش نمی کنم. روزی که متوجه شدم آپدیت جدید اینستاگرام چه آپشن خارق‌العاده‌ای رو داره، امکان هایلایت اینستاگرام!

می‌دونم که الان هایلایت کردن یه چیز عادیه ولی اون موقع‌ها خیلی حس خفنی داشت وقتی ازش استفاده می‌کردی. حالا قصد دارم امروز توی این مقاله در مورد ساخت هایلایت حرفه‌ای اینستاگرام صحبت کنم. قول می‌دم هر چیزی که احتیاج دارید رو توی این مقاله بتونید پیدا کنید.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

تو رو خدا ترش نکنید. من مجبورم برای کسایی که مبتدی هستند و منت به چشم من گذاشتند و متن من را برای خواندن انتخاب کردم از اول اول اول توضیح بدم. اگه با این تعاریف آشنا هستید، این قسمت رو رد کنید و بریم به آیتم‌های بعدی که مطالب مورد نظرتون را بخونید. اگر هم که مبتدی هستید، عجله نداشته باشید. از اول منو همراهی کنید که یوقت آخر سر سوالی بی جواب نمونه.

📢 مطمئن ترین و سریع ترین روش برای افزایش فالوور و پیشرفت پیج : خرید فالوور 👥 .

قبلا تاریخ انقضا استوری 24 ساعت بود. یعنی بعد از 24 ساعت از صحنه روزگار محو می‌شد. به خاطر همین هم بود که من مجبور می‌شدم یه سوال رو بارها و بارها جواب بدم. تا این که هایلایت جان پا به عرصه اینستاگرام گذاشت و پیج ما شاخ‌های مجازی را دگرگون کرد. (البته پیج‌های فروش هم از این دگرگونی به نصیب نموندن)

به کمک هایلایت دیگه می‌شه برای یه عمر استوری‌هایی که دوست داریم را ذخیره کنیم. (هایلایت‌ها در بخش پروفایل بالای پست‌ها مون ردیف می شوند.) حالا اگر بلد نیستید که چطوری استوری‌هاتون را هایلایت کنید، اصلا نگران نباشید قسمت بعدی چگونگی هایلایت کردن استوری را بهتون توضیح می‌دم.

مراحل ساخت هایلایت اینستاگرام

عزیزم، شما این جا چیکار می‌کنی؟ من که گفتم اگه مبتدی نیستید، برید آیتم‌های بعدی نه آیتم بعدی. بله بله اشتباه اومدید باید این آیتم رو هم رد کنی که به اصل مطلب برسی.

بگذریم، بیاید با هم به صورت مرحله مرحله ساخت هایلایت اینستاگرام را یاد بگیریم و به کمک آن استوری‌هامون را جاودانه کنیم. اگر قصد دارید استوری که همین الان گذاشتید را هایلایت کنید، طبق دستورالعمل زیر رفتار کنید.

ابتدا به قسمت استوری برید و روی گزینه Highlight که در تصویر پایین هم نشون دادیم، کلیک کنید.

با کلیک روی گزینه نمایش داده شده در تصویر بالا استوری مورد نظرتون را هایلایت کنید.

با کلیک روی گزینه نمایش داده شده در تصویر بالا استوری مورد نظرتون را هایلایت کنید.

حال در پنجره باز شده گزینه + را انتخاب کنید. البته اگر از قبل هایلایت داشته باشید، می‌تونید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

با انتخاب آیکون + هایلایت جدید را بسازید.

با انتخاب آیکون + هایلایت جدید را بسازید.

در نهایت برای هایلایت‌تون یه اسم انتخاب کنید. حواستون باشه که هایلایت با آن اسم در صفحه شما نمایش داده می‌شه. پس اسم مناسبی را براش انتخاب کنید.

اگر قصد دارید استوری یا استوری‌های آرشیو شده را هایلایت کنید باید به شیوه زیر پیش برید. منظورم از استوری‌های آرشیو شده استوری‌هایی قدمی شماست. همون‌هایی که بعد از 24 ساعت غیبشون زد!

نحوه ساخت هایلایت استوری‌های آرشیو شده

بدانید و آگاه باشید که استوری‌ها به صورت پیشفرض در اینستاگرام شما آرشیو می‌شوند. برای هایلایت این استوری‌ها مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

📢 به صورت کاملا واقعی فالوور های پیجت رو افزایش بده : فالوور واقعی و ایرانی

صفحه پروفایل اینستاگرام خود را باز کنید. در انتهای هایلایت‌ها روی علامت + کلیک کنید.  پس از آن صفحه جدیدی باز می‌شود که تمامی استوری‌های شما را نمایش می‌دهد. در بین آن‌ها استوری مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس مطابق با تصویر زیر روی گزینه next کلیک کنید. حال برای هایلایت اینستاگرام خود اسم و کاور مناسبی انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه Done کلیک بفرمایید.

مطابق با مراحل نمایش داده شده در تصویر بالا استوری‌های آرشیو شده خود را هایلایت کنید.

مطابق با مراحل نمایش داده شده در تصویر بالا استوری‌های آرشیو شده خود را هایلایت کنید.

نحو ویرایش هایلایت

بعضی مواقع ممکنه که مجموعه از استوری‌هامون را هایلایت کنید ولی بعد از مدتی قصد داشته باشیم تعدادی از استوری‌ها رو حذف کنیم یا اسم هایلایت را تغییر بدهیم. برای این کار کافی است که طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا روی هایلایت مدنظرتون کلیک کنید. سپس مطابق با تصویر زیر روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.

گزینه more که در تصویر بالا نیز نشان داده شده است را انتخاب کنید.

گزینه more که در تصویر بالا نیز نشان داده شده است را انتخاب کنید.

📢 ارزان ترین راه برای رسیدن به فالوور میلیونی اینستاگرام ؛ فالوور فیک و ارزان 💸 .

سپس اگه قصد دارید استوری جدیدی را به آن اضافه کنید، روی ADD کلیک کرده و سپس استوری مدنظرتون را تیک بزنید. اگر تمایل داریدعکسی را حذف کنید روی اون کلیک و اگر می خواهید اسم هایلایت را تغییر بدهید روی اسم هایلایت کلیک کنید و آن را تغییر بدهید. تازه در این قسمت امکان تعویض کاور را هم دارید.

برای تغییر اسم، کاور، اضافه یا پاک کردن استوری‌ها با توجه به توضیحات و تصویر بالا اقدام کنید.

برای تغییر اسم، کاور، اضافه یا پاک کردن استوری‌ها با توجه به توضیحات و تصویر بالا اقدام کنید.

حالا که نحوه ساخت و ادیت هایلایت را یاد گرفتید به یک نکته هم دقت کنید. برای این که بخواهید به فروش یا درآمد بالایی در اینستاگرام برسید، باید تعداد فالوورهاتون را افزایش بدهید. افزایش تعداد فالوور هم کار یه روز و دو روز نیست. باید کلی تلاش کنید که بعد از ماه‌ها تعداد فالوورهاتون یه تکونی به خودش بده.

📢 سریع ترین راه برای رسیدن به فالوور میلیونی اینستاگرام : فالوور خارجی و سریع ⚡ .

ولی همیشه نیازی به این همه صبر نیست. می‌تونید با خرید فالوور باکیفیت توی مدت زمان کمی تعداد فالوورهاتون را زیاد کنید و بعدش با جلب اعتماد فالوورهاتون فروش و درآمد بالایی کسب کنید، طوری که برای جمع کردنش به پارو احتیاج پیدا کنید.

حالا چرا هایلایت انقدر مهمه؟

شاید براتون سوال پیش بیاد که حالا چرا هایلایت مهمه؟ چرا باید بشینم و زمان گران بهام رو خرج خوندن این مقاله کنم. ر پاسخ باید بگم به دلایلی خیلی زیادی هایلایت اهمیت پیدا می‌کنه:

  • به کمک هایلایت می‌تونی بیوگرافیتون را کامل‌تر کنید و دیگه مثل قدیما مجبور نشی هر دو روز یکبار سنت را به فالوورهات بگی!
  • با هایلایت می‌تونی استوری‌‌های مهم و جذابت را برای همیشه جاودانشون کنی. این طوری برای فالوور اینستاگرامی که حوصله‌اش سر رفته و وارد پیج شما شده محتوا جذابی را از قبل تولید کردی.
  • بعضی مواقع لازمه که پر یه سری چیزی را توی پیجت بدی. مثلا تاثیر تبلیغ برای پیج‌ها یا رضایت مشتری‌هات را. با استفاده از هایلایت همیشه این اطلاعات گران بها را در اختیار فالوورهات می‌گذاری و به این طریق اعتماد آن‌ها را جلب می‌کنی.
  • هایلایت اینستاگرام سهم بسیار بزرگی در برندسازی شما ایفا می‌کند. در واقع شما با ساخت هایلایت حرفه‌ قدم بزرگی را برای برندسازی محصولات یا خودتان به عنوان یک بلاگر برمی‌دارید.
  • پس از گذشت زمانی که پیج و تعداد محتواهای تولید شده خیلی زیاد شد. با استفاده از هایلایت مجموعه‌ای محتوای دسته بندی شده مرتب دارید. مثل پیج نواب که غذاهای خوشمزه مختلفی که درست کرده را در هایلایت به خوبی دسته بندی کرده.
هایلایت به کمک شما می‌آید که نظم صفحه‌تون را بالا ببرید.

هایلایت به کمک شما می‌آید که نظم صفحه‌تون را بالا ببرید.

حواستون باشه که یک هایلایت حرفه‌ای اینستا زمانی خوبه که فالووری برای دیدنش وجود داشته باشه. رو همین حساب بعد از یادگیری لازمه که فالوور واقعی بخرید. فالوور واقعی بر خلاف فالوور فیک در اینستاگرام فعالیت دارد و از این طریق بازدید صفحه شما را بالا می‌بره.

آیا باز به ما ایمان نمی‌آورید؟ یا ایها الذین آمَنوا، آمِنوا!

صفر تا صد ساخت هایلایت اینستاگرام به روش حرفه‌ای‌ها

خب حالا نوبت آن رسیده که به قولمون عمل کنیم و صفر تا صد ساخت هایلایت اینستاگرام به روش حرفه‌ای‌ها توضیح بدیم. هایلایت در صفحه پروفایل بالای پست‌ها قرار می‌گیره. رو همین حساب اهمیت خیلی بالایی داره. در واقع هایلات شبیه اکسسوری پیج میمونه. پس برای تزیین پیجتون باید از بهترین‌ها استفاده کنید.

📢 بهترین راهکار برای جلوگیری از ریزش فالوور و نابودی کسب و کار : فالوور بدون ریزش 🍃 .

بیش از حد هایلایت نگذارید

این نکته فقط برای فروشگاه‌های اینترنتیه. بلاگرها و اینفلوئنسرها برید سر نکته بعدی. حواستون باشه که هر هایلایت پر از استوری نباشه. صفحه فروشگاهی فقط چند تا هایلایت اولش دیده می‌شه پس باید موضوعات رو با دقت انتخاب کنید.

کاور هایلایت اینستاگرام رو استاندارد کن

شمایی که از اینستاگرام درآمد کسب می‌کنید، هایلایت را باید توی قالب استاندارد قرار بدید. البته منظورم این نیست که خلاقیت نداشته باشید. حواستون باشه که خلاقیت منافاتی با قالب استاندارد ندارد. کاربر معمولی اینستاگرام می‌تونه هر عکس را برای کاور هایلایت انتخاب کنه، اما شما به عنوان حرفه‌ای نباید چنین کاری کنید.

روش‌های مختلفی برای هایلایت گذاری وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید یکی از استوری‌ها رو که نمای جذابی داره و فالوور رو ترغیب به دیدن سری استوری‌ها می‌کنه، انتخاب کنید.

انتخاب کاور هوشمندانه برای هایلایت اینستاگرام از جمله ترفندهایی است که یک حرفه‌ای انجام می‌ده.

مثلاً همان طور که در تصویر پایین می‌بینید، صدف بیوتی استوری که لباس خاصی که کمتر تو تنش دیده شده رو به عنوان کاورش انتخاب کرده! واقعا کار هوشمندانه‌ایه. هر فالوور خانومی برای دیدن لباس همه استوری‌ها رو ببینه که به اون استوری برسه. می‌بینید چقدر هوشمندانه است!

انتخاب کاور هوشمندانه برای هایلایت اینستاگرام از جمله ترفندهایی است که یک حرفه‌ای انجام می‌ده.

راه کار دیگر برای انتخاب کاور هایلایت استفاده از آیکون‌های جذاب و فالوور جلب کنه. برای کاور هایلایت از آیکون‌های خوشگل و جذاب استفاده کنید که  بتونید نظر فالوورها را به خودتان جلب کنید. برای دانلود آیکون‌ها احتیاج به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. سایت‌های معتبر وجود داره که این آیکون‌ها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار میده. این سایت‌ها عبارت‌اند از:

  • Flaticon
  • Freebiesbug
  • Icons8
  • Graphicburger
  • IconArchive
  • Iconshock

اگر بین این سایت‌ها کاور دلخواه‌تون را پیدا نکردید، اصلا نگران نباشید. ما قصد داریم اپلیکیشن‌هایی که برای کاور هایلایت وجود دارد را هم معرفی ‌کنیم.

چه برنامه‌هایی برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام خوبه؟

برنامه‌های مختلفی برای کاور هایلایت اینستاگرام وجود دارد، ولی همه این برنامه‌ها خوب نیستند. از آنجا که شما واسه ما خیلی عزیز است، همه این برنامه‌ها را نصب کردیم و بعد از چند روز ور رفتن باهاش دو تا از بهترین هاشو برای معرفی به شما انتخاب کردیم.

برنامه Canva و Highlight Cover دو برنامه مناسب برای ساخت هایلاته که توی اپ استور و گوگل پلی به راحتی قابل دانلوده. از آیکون‌های جذاب این اپلیکیشن برای کاور هایلایت اینستاگرام استفاده کنید. فقط حواستون باشه که کاورهایی رو انتخاب کنید که شبیه هم باشه. اینطوری هایلایت‌ها نظم و انسجام بیشتری پیدا می‌کنه.

این نکته را به خاطر بسپارید که آیکون کاور باید مرتبط با اون دسته از هایلایت باشه. مثلا اگه هایلایتی در مورد دانشگاه دارید، از آیکون کلاه فارغ‌التحصیلی یا دفتر و خودکار استفاده کنید.

عنوان هایلایت

وقت آن رسیده که با ویژگی‌های عنوان هایلایت مناسب و استاندارد آشنا بشیم. عنوانی که برای انتخاب می‌کنید باید:

  • جذاب باشه
  • مفهوم را به خوبی انتقال بده
  • مختصر و کوتاه باشه

توجه به نکته بالا فکر کرده و عنوان جدید و جذابی رو برای هایلایت‌‌ها انتخاب کنید. فالووری که برای اولین بار وارد صفحه شما می‌شه هایلایت‌ها، تعداد فالوور و لایک‌های شما را بررسی می‌کنه. پیشنهاد می‌دم که برای افزایش فالوور اقدام به خرید فالوور فعال ارزان کنید. با خرید لایک‌ نیز تعداد لایک هر پست رو افزایش بدید.

عنوان هایلایت مناسبی برای هایلایت‌ها انتخاب کنید.

عنوان هایلایت مناسبی برای هایلایت‌ها انتخاب کنید.

کدوم هایلایت‌ها وجودشون الزامیه؟

شما می‌تونید هر استوری که تمایل دارید را هایلایت کنید، ولی یک سری از استوری‌ها وجودشون تو هر صفحه‌ای الزامیه. البته هایلایت‌های ضروری یک فروشگاه اینستاگرامی با صفحه یک بلاگر و اینفلوئنسر متفاوته. خیالتتون راحت ما جفتش را به شما توضیح می دیم.

هایلایت‌های ضروری فروشگاه اینستاگرامی

همان طور که در متن بالا توضیح دادیم هایلایت‌ها بخشی از بیوگرافی شما رو به عهده دارند. رو همین حساب لازم که موارد زیر رو  به هایلایت‌هاتون اضافه کنید.

  1. حتماً مجموعه‌ای استوری برای معرفی کسب و کارتون در نظر بگیرید. شما می‌تونید داستان کسب و کار یا تاریخچه برنده‌تون را بگید و این دسته از استوری‌ها را به هایلایت اینستاگرام خود اضافه کنید. عنوان “درباره ما” یا هر عنوان خلاقانه دیگری با چنین مضمون را برای هایلایت خود بنویسید.
  2. نحوه ثبت سفارش و چگونگی ارسال را در قالب هایلایتی قرار دهید. با این کار دیگر نیازی به پاسخ سوال‌های پرتکرار فالوور ایرانی ندارید.
  3. در صورتی که سایت فروشگاهی دارید، هایلایتی برای آن در نظر بگیرید. اطلاعاتی از قبیل نحوه ثبت نام در سایت و نحوه ثبت سفارش در آن را توضیح دهید.
  4. برای جلب اعتماد فالوور اینستاگرام و نشان دادن کیفیت بالای محصولات هایلایتی با عنوان محبت یا رضایت مشتری در نظر بگیرید در این قسمت دایرکت‌ها و پیام های محبت آمیز و رضایت بخش مشتریان خود را قرار دهید. همچنین برای جلب اعتماد فالوور اینستاگرام اقدام به خرید فالوور واقعی کنید.  کاربرهای جدید بنابر تعداد فالوورهای بالا به شما اعتماد می‌‌کند.
  5. در صورتی که فروش محصولاتی همچون پوشاک را در اینستاگرام دارید، بخشی را با عنوان راهنمای سایز در نظر بگیرید.
  6. 6.      اگر در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، آپارات، واتساپ بیزنس، یوتیوب یا … عضو هستید، هایلایتی برای آن در نظر بگیرید.
هر فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام باید این هایلایت‌ها را داشته باشد.

هر فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام باید این هایلایت‌ها را داشته باشد.

هایلایت‌های ضروری بلاگرها و اینفلوئنسرها

بلاگرها و اینفلوئنسرها برخلاف فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌‌توانند هر استوری را هایلایت کنند. با این حال بهتر است که برخی از هایلایت‌ها را برای تکمیل بیوگرافی خود در نظر داشته باشید. با عنوان “درباره من” یا “من را بیشتر بشناسید” به فالوورهای تازه وارد کمک می‌کنید که در کسری از ثانیه درخصوص شما و زمینه فعالیت‌تان اطلاعاتی را کسب کنند.

بلاگر یا اینفلوئنسرها از طریق تبلیغ برای فروشگاه‌های اینستاگرامی یا برند ها درآمد کسب می‌کنند. برای افزایش تعداد چنین سفارش‌هایی هایلایتی را با عنوان تبلیغات یا بازخورد یا هر عنوان خلاقانه دیگری در پیج‌تان قرار دهید.

یه کار لوسی هم می‌تونید انجام بدید. پیام‌های محبت آمیز، کلیپ هایی که براتون درست می‌کنند یا همچنین چیزهایی را رو‌ با عنوان محبت شما هایلایت کنید.

هر بلاگر و اینقلوئنسری باید این هایلایت‌ها را در صفحه‌اش داشته باشد.

هر بلاگر و اینقلوئنسری باید این هایلایت‌ها را در صفحه‌اش داشته باشد.

در پایان…

در متن بالا سعی کردیم به طور کامل آموزش صفر تا صد هایلایت اینستاگرام را انجام دهیم. با این آموزش شما با هایلایت اینستاگرام، اهمیت استفاده از آن، نحوه ساختش و نکات مهمی که در ایجاد آن باید رعایت کنید، آشنا شدید. با به کارگیری نکات گفته شده و پیاده سازی صحیحش صفحه کاری‌تون را متحول کنید.

با استفاده هوشمندانه از خدمات ما ، در مدت زمان کمی کسب و کار خود را به فضا پرتاب خواهید کرد همین الان عضو پنل شو و سرویس بازدید ریلز رو با قیمت تقریبا رایگان امتحان کن!

خرید فالوور اینستاگرام - فالونیک

از دست ندی 👇

×
خرید اکسپلور اینستاگرام فالونیک