article
calendar icon
تیر 26, 1401

توصیه­ هایی برای نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب ­و کار شما

وقتی می­خواهید وارد یک مغازه شوید یا آن­ را شناسایی کنید، به چه چیزی توجه می­کنید؟ به تابلوی مغازه، هر چه این تابلو کامل­تر و زیباتر باشد در جلب توجه شما تاثیر بیشتری دارد. یک تابلو ال ای دی تفاوت زیادی با یک تابلو پارچه­ای بی­رنگ و رو دارد. روی این تابلو می­توانید نکات مختلفی از جمله نام مغازه، خدمات و کالاهای ارائه ­شده، شعار کسب ­و کار و یا آدرس دیگر شعبه­ ها خود را بنویسید و به نکاتی مثل فونت به کار رفته در تابلو، رنگ­بندی و اندازه آن توجه کنید.

📢 اگه بهترین سایت خرید فالوور پیش روت قرار گرفته چون شانس با تو بوده!

بیو اینستاگرام هم باید کار تابلو مغازه را انجام دهد، اما با توجه به متفاوت­ بودن فضای آن تفاوت­هایی با یک تابلو دارد اما اهمیت آن در جذب مشتری و افزایش فروش بسیار زیاد است. شما باید با نوشتن یک بیوگرافی مناسب کسب ­و کار خود را در ذهن مخاطب جا اندازید و باعث شوید که به شما اعتماد کرده و نهایتا محصول شما را خریداری کند. خیلی از کسب‌ و کارها اهمیت بیو را نادیده­ می­گیرند و به نوشتن چند جمله عادی اکتفا می­کنند، اما اگر به دنبال ارتقای صفحه خود هستید باید به تمام جزئیات آن از جمله نوشتن بیوگرافی توجه کنید.

بیو اینستاگرام شامل چه مواردی می­شود؟

وقتی وارد یک صفحه اینستاگرام می­شوید ابتدا به بیو آن نگاه می­کنید تا در مورد آن صفحه اطلاعات بیشتری کسب کنید، این اطلاعات شامل موارد زیر می­شود:

  • نام کسب ­و کار: نام صفحه یا کسب­ و کار شما به شکل برجسته و پررنگ در بالاترین قسمت بیو قرار می­گیرد و اولین نوشته­ای ا­ست که توجه مخاطب را جلب می­کند.
  • شرح پروفایل: دقیقا زیر نامی­ که انتخاب کرده ­اید شرح یا description قرار دارد. می­توانید تا 150 کارکتر برای این قسمت بنویسید. به‌کاربردن حروف، ایموجی، هشتگ و علامت­های نوشتاری مختلف مجاز است.
  • لینک: در این قسمت معمولا لینک وب­سایت اصلی کسب­ و کار یا صفحه­ای که مشتریان می­توانند از آن­جا خرید کنند قرار می­گیرد. گاهی کانال تلگرام یا صفحه یوتیوب نیز ممکن است در این­جا باشد.

📢 برای خرید فالوور ارزان کلیک نمایید (ارزان ترین فالوور در کل دنیا!)

  • اطلاعات تماس: ایمیل، آدرس و شماره تلفن برای ارتباط با مخاطبان. این اطلاعات قرار است با مخاطب ارتباط برقرار کنند پس شماره تلفن شخصی یا ایمیل شخصی که مربوط به مسائل کاری شما نیست بهتر است درج نشوند. برای توجه بیشتر میخاطب می­توانید تلفن خود را در قسمت شرح پروفایل نیز بنویسید.
  • تصویر پروفایل: این تصویر مهم­ترین قسمت بیو برای شناسایی اولیه شماست. اگر شخصی نام شما را جستجو کند از تمام بخش­های بیو تنها تصویر و قسمتی کوچکی از بیو شما را خواهد دید و با توجه به آن تصمیم می­گیرد روی صفحه کلیک کند یا نه.
  • اقدام به عمل: این قسمت مشتری را مستقیما به فروشگاه شما متصل می­کند.

چگونه یک بیو اینستاگرام خوب بنویسم؟

برای شروع نوشتن بیو اینستاگرام در مورد تصویریا لگو، شعار، هویت و مخاطبان کسب­ و کارتان آگاه باشید. هرچند قرار نیست همه این­ها را در بیو خود جای دهید اما دانستن­ آن­ها کمک زیادی به نوشتن یک بیو خوب می­کند در این راستا می­توانید توصیه ­­های زیر را مدنظر قرار دهید:

📢 سریع ترین راه برای رسیدن به فالوور ، گزینه فالوور خارجی و سریع فالونیک می باشد .

  1. به ویژگی خاص خود اشاره کنید: آیا محصول شما ارگانیک است؟ با مواد خاصی ساخته می­شود؟ نسبت به همانندهای خود ارزان­تر است؟ قابل بازیافت است؟ تکنولوژی پیشرفته در آن به کار رفته ­است؟ باید کسب­ و کارتان را متمایز نشان داده و مشتریان بالقوه خود را تحت تاثیر قرار دهید. در یک یا دو کلمه به آن­ها بگویید که خرید محصول شما چه مزیتی برای آن­ها به ارمغان می­آورد.
  2. از هشتگ­ها و لینک­های مرتبط استفاده کنید: اگر صفحه­ دیگری دارید یا از هشتگ خاصی حمایت می­کنید و یا حتی خودتان هشتگی ایجاد کرده ­اید؛ آن­ها را در صفحه خود قرار دهید؛ تا مشتری سریع­تر با جزئیات کار شما آشنا شود. با استفاده از هشتگ می­توانید مخاطب را به سوی پست­ هایی که توسط دیگر کاربران ایجاد شده سوق دهید. می­توانید از کاربران بخواهید به کمپین، چالش یا هشتگ خاصی بپیوندد.
  3. کوتاه و مفید بنویسید: یکی از راهکارهای نوشتن بیو استفاده از کلمات کلیدی­ست. می­توانید به ­جای نوشتن جملات از کلماتی که کار شما را معرفی می­کنند استفاده کنید. مثلا برای یک فروشگاه لوازم آرایشی می­توان دسته ­بندی محصولات ارائه شده را استفاده کرد. مانند صفحه زیر:
  1. از ایموجی استفاده کنید: مطمئن باشید استفاده از ایموجی­ های مرتبط سطح کار شما را پایین نمی­آورد و اتفاقا از نظر بصری مخاطب را ترغیب به خواندن کامل بیو می­کند. همه­ی ایموجی­ها را نگاه کنید تا مرتبط­ترین را پیدا کنید. ایموجی­ها می­توانند به جای کلمات به کار روند یا در کنار عبارات و جملات استفاده شوند. مثلا ایموجی غذاهایی که در رستوران­ تان سرو می­شود را در بیو قرار دهید.

📢 برای خرید فالوور واقعی و ایرانی کلیک کنید.

  1. لحن کلی بیو را تعیین کنید: دوست دارید بیو بامزه به نظر برسد یا جدی یا حرفه­ای. می­توانید جملات را دوستانه و عامیانه بیان کنید یا از زبان فارسی معیار برای نوشتن­ استفاده کنید؟ این موضوع کاملا بستگی به خواسته خودتان دارد، اگر یک استارتاپ حقوقی هستید مجبور نیستید حتما از لحن خشک برای معرفی خود استفاده کنید یا اگر یک مجله اینترنتی چاپ می­کنید از کلمات طنز استفاده کنید. خود را به جای مخاطب بگذارید و جملات بیو خود را بخوانید آیا از آن خوشتان می­آید یا دوست دارید جدی­تر به نظر برسید؟
  2. کمی مخاطب را درگیر کنید: نیاز نیست به زور تمام خدماتی که ارائه می­دهید را در بیو بنویسید، کار اصلی خود را بیان کنید و بقیه را به عهده مشتری بگذارید. به این بیو کوتاه دقت کنید، در صورتی که فردی نیاز به خدمات این شرکت داشته باشد به سایت آن مراجعه کرده و از جزئیات خدمات آن­ها آگاه می­شود. برای این کار می­توانید صرفا از شعار شرکت استفاده کنید، مثلا برای یک تولیدی مواد غذایی صرفا نوشتن “آرزوی ما سلامتی شماست” به نظر کافی می­آید.
  3. یک اقدام به عمل در بیو خود قرار دهید: هر چند گزینه­ های خرید و آدرس وب­سایت فضای بیو شما را خلوت می­کنند اما بد نیست مشتری را دعوت به کاری کنید مثلا، خرید جدیدترین محصول، اشاره به آخرین پست، دانلود محتوا سایت و مراجعه به سایت برای خرید یا اطلاع از آخرین اخبار. این کار تعداد دایرکت­های شما را کمتر می­کند و مشتری را ترغیب به کلیک بر آدرس گفته ­شده در بیو می­کند. برای این کار می­توانید از ایموجی دست استفاده کنید یا صرفا بنویسید که: “برای اطلاع از تخفیف­ های ویژه روی لینک زیر کلیک کنید.”
  4. استفاده از مناسبت­ها برای تغییر موقت بیو: بد نیست هنگام مناسبت­های مهم مثل شب یلدا یا عید نوروز حال‌وهوای بیو خود را تغییر دهید یا به بهانه مناسبت­ها در مورد رویداد و چالش جدیدی که دارید در بیو حرف بزنید و مخاطب را تشویق کنید که برای اطلاعات بیشتر به سایت یا پست آخر شما مراجعه کند.

اگر برای نوشتن یک بیو اینستاگرام تاثیرگذار نیاز به کمک دارید، کارشناسان فالونیک آماده راهنمایی و کمک به شما هستند.

وقت آن است که یک بیوگرافی اینستاگرام تاثیرگذار بنویسید

اگر تا به حال اهمیت زیادی برای بیو اینستاگرام خود قائل نبودید الان وقت آن است که دستی در آن ببرید، اگر نیاز است خوب روی آن فکر کنید، چند بار بنویسید و تغییر دهید تا بیو مناسبی داشته باشید.

📢 تاحالا شده دلت بخواد فالووری بخری که ریزش نداشته باشه؟ فالوور بدون ریزش برای تو!

شما باید مخاطب را قانع کنید که صفحه را فالو کنند با خدمات شما آشنا شوند و در صورت نیاز از شما خرید کنند. بسیاری از کسب­ و کارهای کوچک کار خود را از راه­ اندازی یک صفحه اینستاگرام آغاز کردند و این به معنی آن است که هویت و برند خود را در اینستاگرام رقم می­زنند برای این دسته از صفحات بیو اینستاگرام نمایان­گر هویت آن­هاست.

با وجود تمام موارد بالا باید بدانید که بیو اینستاگرام در اصل باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

شما چه نوع کسب­ و کاری هستید و چه خدماتی ارائه می­دهید؟

راه­های ارتباط با شما چیست؟

آدرس وبسایت اصلی شما چیست؟

چرا من به عنوان مخاطب، صفحه شما را فالو کنم؟

لازم نیست پاسخ این سوالات دقیق و رسمی باشد، همین که اشاره­ای به آن­ها شده باشد برای مخاطب کافی­ست. از طرفی باید بدانید که نیاز نیست از صفحات محبوب برای نوشتن­ بیو تقلید کنید، قطعا حرفی که خودتان می­خواهید بزنید بیشتر به دل مخاطب می­نشیند.

حالا شما بگویید که چه مواردی در بیو اینستاگرام شما را جذب می­کند؟ کدام بیوها را تا پایان می­خوانید؟

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها